Vyhledej kam s dětmi

Baťova dráha - po stopách

Hodnotit

> Popis

Délka trasy: 20,2 km (od informačního centra) Doba návštěvy: neomezená/celoročně Vhodná pro: pěší/cyklisty/děti Značení: nejprve po žluté turistické značce směr Pozděchov a z Jasenné po modré turistické značce Popis trasy: Okruh začíná na Masarykově náměstí u rozcestníku nám. Vizovice, odtud se můžeme vydat na autobus do Pozděchova nebo vyrazit 8,5 km po žluté turistické značce přes Ublo a vrchol Tanečnice. Cesta střídavě vede mezi pastvinami a lesními úseky. Nabízí pěkné výhledy na hřeben Vizovických vrchů, Vizovice a okolní obce. Tento úsek je vhodný spíše pro horská kola. Od rozcestníku Pozděchov, host., BUS (499m) se vydáme kolem Hostince U Pospíchalů po hlavní cestě směrem na Bratřejov. Za značkou obce odbočíme doprava na vedlejší komunikaci, která nás zavede na počátek nedostavěné dráhy. Úsek do Ubla je dlouhý přibližně 3,5 km. Trasa vede lesní pěšinou po úbočí kopců po vrcholu náspu, který před Ublem zmizí úplně. Zřejmě zde měl stát most. Nakonec lesní pěšina vyústí v zatáčce silnice Ublo- Bratřejov. Odtud pak pokračujeme doprava po vedlejší komunikaci s asfaltovým povrchem, která je vybudována v zářezu původně budované železnice. Po 3 km pozvolného klesání se dostaneme do Jasenné k Motorestu U Kašparů. V Jasenné trasa navazuje na modrou turistickou značku, která vede 4,5 km po vrcholu náspu přes Lutoninu zpět do Vizovic. Cestou můžeme vidět opěrné zdi s letopočtem stavby, řadu propustků, odvodňovací kanály a mostní konstrukce. Na okraji Vizovic odbočíme-li u železného mostu doleva, na hlavní silnici stojí výrobna povidel a marmelád z roku 1932. Na pravé straně od mostu směrem na Chrastěšov je pak pro cyklisty přívětivá restaurace Rybárna. Kratší trasa: Pokud se vám zdá trasa celé Baťovy dráhy dlouhá, můžete si ji zkrátit a to v různých etapách. Můžeme jít například po Baťově železnici jen z Vizovic do Jasenné (5 km jen tam), či z Pozděchova do Jasenné (6,8 km jen tam). Výlet můžeme spojit s prohlídkou Mikuláštíkovo fojtství, či procházkou na rozhlednu Vartovnu